BEBEĞİM

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

20 Temmuz 2012 Cuma

7. GEBELİK HAFTASI (6+0, 6+6. GÜNLER)


    Bu hafta bulantılara devam.Özellikle her sabah saat 7 de alışkanlık haline gelen bulantılarım,ardından kusma,çok canımı sıkıyor.Üstüne üstelik 2 saatte bir midemde kramplar şeklindeki açlık beni hamilelikte fazla kilo alımı için korkutuyor.Özellikle sabahları çubuk krakerle tamamen ayrılmaz ikiliyiz.Otobüs yolculuğumda benim kurtarıcım.


    Bugün tam tamına 6+4 günlüğüm.Yarın ikinci doktor kontrolümüz var.Bugün sağlık ocağından kan tahlili sonuçlarımı da aldım.Şekerim 76, Demir 21, HGB 12, MCV 78, RDW 18 bunlar sınırda olan sonuçlarım.Bakalım doktorumuz bu konuda ne diyecek.


   Yarın için hem eşim hemde ben çok heyecanlıyız.Çünkü ilk defa bebeğimizi bir keseden ziyade ağzı,burnu az da olsa yerinde bir bebek göreceğiz.
Bakalım bu hafta bebeğimde olan değişiklikler nelermiş.



BU HAFTA BEBEĞİNİZDE OLUŞAN DEĞİŞİKLİKLER
    Bu gebelik haftasının sonunda 10-12 milimetre boyunda olan bebeğinizin gelişmesi hızlanmaya başlar. Göbek kordonu, gözler, göz kapakları, kulaklar, ağız, burun kökü ve burun delikleri, taslaklar halinde ortaya çıkmaya başladı bile. Kalp, tüm gelişmekte olan organlara kan pompalamaya devam ediyor. Her geçen gün bebeğinizin dokuları hızla gelişiyor. Bebeğinizin kol ve bacakları, dizler, dirsekler, el ve ayak parmakları ve bu parmaklarda tırnakların minicik taslakları ortaya çıkmış durumda. Dudaklar bu haftanın sonundan itibaren gelişmeye başlayacak.
Bebeğiniz gebeliğin en erken dönemlerinden itibaren amniyos kesesi adı verilen bir sıvı içinde korunma altındadır. Vücut sıcaklığında olan bu sıvı onu hem darbeler, ısı değişiklikleri gibi zararlı olabilecek etkenlerden korur, hem de bedeninin rahim iç duvarlarına değmeden serbest bir şekilde gelişebilmesi için ona en uygun ortamı hazırlar.
Yani soğukta otobüs beklemek, karnınıza birinin yanlışlıkla hafifçe dokunması gibi etkenler bebeğinize zarar vermez.
7 haftalık fetusYanda 7 haftalık bir bebeğin ultrason görüntüsünü görüyorsunuz. Siyah olan yuvarlak boşluk gebelik kesesi, etrafındaki beyaz "hale" rahim iç tabakası, bu "halenin" dışındaki yapı ise uterus (rahim).Kese içindeki ince uzun yapı embriyo, hemen sağında yer alan halka şeklindeki yapı ise daha sonra kaybolacak olan yolk kesesi.
Ultrasonografi incelemesinde gebeliğe ait yapıların görülebilirliği kişiden kişiye, gebelik haftasına ve yapılan ultrasonografi şekline göre oldukça değişken olabilir. Vajinal ultrasonografi karından yapılan ultrasonografiye göre yapıların daha erken görülmesine olanak verir.

2 yorum:

pınariko dedi ki...

bulantılar bir süre sonra geçiyor merak etmeyin ama benim açlığım doğum yapana kadar hiç geçmedi ve taaam 42 kilo aldım ve 8 ayda bebeğim 8aylık doğdu.çünkü içime sığmıyormuş artık erken doğmasının sebebide o .beni bir iki hafta görmeyip sonra görenler çığlık atıyordu ''sana ne oldu pompaylamı şişirdiler''diyorlardı, 48 kg ile hamile kaldım sonra dubaya dönüştüm çünkü sürekli yiyordum dr. diyet vermişti ama ben gizli gizli yiyordum.. napıyım dayanamıyordum.. gözünü korkutmak istemedim.. ama bebek doğunca bende kilo falan kalmadı..tekrar eski halime döndüm hemde hiç diyet falan yapmadan..sadece tatlı ve hamur işiyle aram yoktur... sanırım o yüzden diyetsiz gitti kilolar...bebeğim 4kg doğdu.. dr. hımmm yediklerin bebeğe yarmış dedi.etrafımda hiç benim kadar kilo alan yok..asla fotoğraf çektirmedim hamileyken tek bir fotoğrafım yok öyle dobişko kalıcam sanıyordum. hem üzülüyordum hemde sürekli yiyordum.... sağlık ve mutlulukla bebeğinize kavuşmanız dileğiyle...

Nazlıca dedi ki...

ben 63 kilo ile hamile kaldım umarım 15 kilodan öteye geçmem.Bulantılarım bu dönemde biraz azaldı ama iştahım arttı.çok sık acıkıyorum ve doymak bilmiyorum.inşallah bundan sonraki dönemlerim çok iyi geçer.iyi dileklerin için teşerkkür ederim.Bebeğinizle sağlıklı ve huzurlu günlere..